Wat was het een geweldig spektakel gisteren op het circuit van Zandvoort. Een dag om trots op te zijn! Twee namen sprongen boven alles uit: natuurlijk die van Max Verstappen met zijn historische zege van de Dutch Grand Prix én die van Red Bull Racing als het winnende team!
Red Bull en Max
Denk je aan Max Verstappen dan denk je automatisch ook aan Red Bull. Deze twee namen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Niet alleen als sponsor van, maar ook als naam van het F1 team (Red Bull Racing) waar Max Verstappen voor rijdt. Red Bull heeft - sinds de start van het bedrijf in 1987 - een eigenzinnige marketingstrategie gekend en die volgen zij - nu ruim 30 jaar later – overigens nog steeds. Een van de onderdelen van hun succes is de World of Red Bull.
Wat is de World of Red Bull?
De insteek is dat Red Bull vleugels geeft aan jonge talenten op het gebied van muziek en sport. De World op Red Bull is een selectief gezelschap van o.a. topsporters met als hoofdsponsor Red Bull. Max Verstappen is een van de atleten die behoort tot de World of Red Bull.
Meest bekende sponsor
Deze insteek legt het merk geen windeieren. Red Bull – zo blijkt uit cijfers – is de meest bekende sponsor van Max Verstappen. Bijna de helft van de mensen weet de naam van de sponsor spontaan zelf te noemen en dat is voor marketing begrippen echt een enorm goede prestatie.
Het is dan ook niet voor niets dat Red Bull het meeste bekende energiedrankje is dat er bestaat. Wist je dat Red Bull naast de standaard smaak ook diverse andere smaken heeft? Hier lees je meer over de verschillende smaken van Red Bull Energy!